Goedemorgen Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Eva Zuiden - WaarBenJij.nu Goedemorgen Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Eva Zuiden - WaarBenJij.nu

Goedemorgen Vietnam

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

01 Maart 2017 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Goedemorgen Vietnam

Suus en zijn alweer drie dagen geleden herenigd in HCMC. Na een frustrerende ervaring bij het verkrijgen van een visum, lang wachten in chaos en wanorde en een gevecht om niet afgezet te worden tijdens de taxirit naar het guesthouse, was het een heerlijk weerzien. Heineken, zeewiercrackers, vermoeide ogen, vrolijke bekkies, verhalen, voorzichtige plannen en een ontspannen eerste nacht.

Ho Chi Minh City, ik had chaos, viezigheid, hysterie en opdringerige Vietnamezen verwacht. Chaos is er, in de vorm van miljoenen scooters die de straten van de stad domineren, maar de stad zelf ademt een vriendelijk, uitnodigende sfeer. Verbazend vind ik het, hoe fijn en op mijn gemak ik me in deze stad voel, zeker na het kleinschalige Ubud.

Suus en ik verkennen de straten en parken van HCMC, ontdekken de verscholen restaurantjes, proeven van lokale lekkernijen, trakteren onszelf op heerlijke ijskoffie en nemen alle kleuren en geuren van de markt en de bevolking in ons op. We boeken een Tour via Kim Travel (met de naam zit het dus wel goed) naar de Cu Chi Tunnels. Leren daar over het verborgen gangenstelsel, ervaren aan de lijve hoe smal, laag en benauwd het is ondergronds en prijzen ons gelukkig als we weer in de frisse buitenlucht staan.

Op dit moment zitten/liggen we in een slaapbus (het is 9.00am, hoeven niet te slapen) die ons in 6uur naar Mui Ne gaat brengen. Een avontuur op zich, nog nooit eerder zag ik een bus waarin een soort stapelbedden zijn gebouwd. Ik kan ook niet geloven dat deze rit ons maar zo'n vijf euro gaat kosten, want met het comfort zit het tot dusver wel goed. Airco, een gereserveerde plek, water, internet....en goed gezelschap!

To be continued!



  • 01 Maart 2017 - 08:43

    Kim:

    Hoi lieve Eva,

    Wat leuk om te mogen lezen hoe het met je gaat. Wat een avontuur ben je aangegaan. Geweldig. Kijk uit naar je volgende verhaal. Zo kan ik vanuit het regenachtige Soesterberg ook een beetje meegenieten van jouw bijzondere tropische ontdekkingstocht.

    Geniet!

    Liefs
    Kim

    p.s. je mag trots op me zijn, 1x per week fitness en 2x per week yoga (Chi en Chi kung)

  • 03 Maart 2017 - 19:33

    Sophie:

    Ha lieve Eef!

    Nou zeg.. Deze bericht-melding van jou was in mn spam terecht gekomen en die anderen tot nu toe niet.. Blijkbaar vindt mijn mail Vietnam niet zo leuk :P.

    Die slaapbussen zijn briljant, in Thailand gebruikte ik die regelmatig. Superluxe en vaak krijg je, net als in een vliegtuig, een maaltijd (die ook nog best goed te doen is!).

    Veel plezier in Mui Ne!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 14 Dec. 2016
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 97779

Voorgaande reizen:

21 Maart 2017 - 19 April 2017

Eindelijk Nepal

26 Februari 2017 - 18 Maart 2017

Vietnam van zuid naar noord

06 Februari 2017 - 26 Februari 2017

Bijkomen in Indonesië

09 Januari 2017 - 04 Februari 2017

Arhanta Yoga Course India

Landen bezocht: