Arhanta Yoga Course India - Reisverslagen van Eva van Zuiden - WaarBenJij.nu Arhanta Yoga Course India - Reisverslagen van Eva van Zuiden - WaarBenJij.nu
Arhanta Yoga Course India

Op maandag 9 januari vlieg ik naar Khajuraho, India, om daar de volgende dag te starten met een Yoga Course.

Inmiddels zijn de voorbereidingen zo goed als volledig.
Vliegtickets en visum is uitgeprint, noodnummers en belangrijke documenten op verschillende locaties opgeslagen, alle vaccinaties en mee te nemen medicatie binnen. Er is al veelvuldig afscheid genomen, er zijn cadeautjes in ontvangst genomen en uitgedeeld.

In de hoek van de kamer staat een verzameling spullen die een plekje moeten krijgen in mijn kleine backpack. Ik ben momenteel moed aan het verzamelen om de backpack in te pakken en er nog uit te gooien wat iet van belang is. Vreemd, dat alles wat ik straks mee neem, al mijn 'bezit' is voor de komende maanden. Wat een luxe eigenlijk om thuis alles maar voor het grijpen te hebben. Terug naar de basis, want onnodige ballast komt me duur te staan. Figuurlijk gezien om het allemaal mee te moeten slepen, maar letterlijk gezien bij het inchecken op het vliegveld, want tijdens sommige vluchten mag ik maar 15 kilo bij me hebben. Inmiddels weet ik dat ik met weinig in mijn tas me kan redden, zowel in Sri Lanka als in China nam ik minder dan 12 kilo mee op mijn rug. Ik ga maar eens inpakken!

Tot ziens allemaal! In India, tijdens mijn opleiding, zal ik weinig beschikking hebben over Wifi. Maar daarna heb ik wellicht zin om jullie op de hoogte te stellen van alles wat is geweest.

Hieronder, voor degene die het leuk vindt, mijn programma voor de vier weken die ik in India doorbreng:

06:00 Satsang (meditatie, zingen, lezingen)
07:15 Ontbijt
08:00 Opleiding “Hoe yogales geven” (didactische technieken / praktijk)
11:30 Lunch
12:15 Karma yoga
13:00 Hoofdlezing (Vedische filosofie, anatomie)
15:15 Yoga asana les
17:30 Avondeten
19:00 Satsang (meditatie, zingen, lezingen)