Canggu - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Eva Zuiden - WaarBenJij.nu Canggu - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Eva Zuiden - WaarBenJij.nu

Canggu

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

09 Februari 2017 | Indonesië, Ubud

Vier nachten in Canggu verbleven, in een geweldig hostel 'point break'. Een gloednieuw hostel wat iets verder van het centrum en het strand lag. Perfect voor mijn volle hoofd en vermoeide lichaam na India. Vanaf het moment dat ik daar binnenliep meteen een welkom en huiselijk gevoel.

Er waren in totaal maar zo'n acht gasten, stuk voor stuk gezellige mensen met ieder een eigen (reis)verhaal. Zo leuk om te merken dat er meteen contact is en dat je, als je dat wilt, je meteen op pad kan met iemand om de omgeving te ontdekken.

Toen ik vertelde over mijn pas behaalde yoga certificaat was 1 van de gasten meteen enthousiast en vroeg me of ik interesse had om hem een les te geven. Zo niet, dan ging hij op zoek naar een yogaschool in de omgeving. We spraken af de volgende morgen een les te houden op ons balkon en dat hij mij, als loon, zou trakteren op ontbijt. Het was een fijne, interessante en leerzame ervaring om iemand buiten de ashram om een les te geven. En het beviel Phillipp blijkbaar ook, want hij boekte me meteen voor de daarop volgende ochtenden in van 9.00-10.15.
De ontbijtjes waren het perfecte loon! En daarnaast fungeerde hij meer dan eens als een scootertaxi als we met een groepje weggingen om bijvoorbeeld naar een verderop gelegen strand te gaan. Ook daar, op het strand, werd yoga gedaan. Gaaf om lekker spelenderwijs wat nieuwe houdingen te 'teachen' aan tijdelijke vrienden!

Inmiddels ben ik vertrokken uit Canggu en ben ik een uurtje geleden gearriveerd in mijn nieuwe hostel in Ubud. Op aanraden van mijn yoga student Phillipp ben ik ingecheckt bij Kayuni Hostel. Een basic onderkomen met 12 bedden (stapelbedden in 1 ruimte) voor slechts €4,- per nacht. Ik denk dat ik hier een paar nachtjes blijf en de omgeving ga verkennen, lopend, op de fiets of met de scooter. En ik ga hier wat yogalessen volgen, dit schijnt namelijk het yoga walhalla van Bali te zijn.

Ook in Ubud, Joke en Marion, beide ashram gangers, de ene als vrijwilligster/afgestudeerde en de andere als ashram vakantieganger. Die zal ik vast en zeker gaan zien de komende dagen!

UBUD FEELS GOOD!!!!

  • 09 Februari 2017 - 10:29

    Sophie:

    Klinkt top...

    HAVE A GREAT UBUD BLAST!! :)


  • 10 Februari 2017 - 08:32

    Helga (client OOFU):

    Hallo lieve Eva

    Ik kom er nu eigenlijk pas toe om je reisverslagen te lezen en foto's te zien. Wat bijzonder. Bij het zien van die andere werelden vroeg ik mij wel even af of je nog wel kunt wennen in dat volle, koude Nederland. Wat ik van het eten zag, zag er toch heel smakelijk / kleurig uit. Maar je zult wel wat anders bedoelen.
    In ieder geval een heel bijzondere ervaring.
    Geniet, geniet en geniet! Maar dat doe je zeker!
    Hartelijke groet, xx Helga

  • 12 Februari 2017 - 20:50

    Jeanette:

    Ha lieve Eva, ik hoop dat het leven als reis-ster in Indonesië je veel cadeautjes geeft om voor altijd bij je te houden.
    Dikke kus Jeanette

  • 12 Februari 2017 - 20:50

    Jeanette:

    Ha lieve Eva, ik hoop dat het leven als reis-ster in Indonesië je veel cadeautjes geeft om voor altijd bij je te houden.
    Dikke kus Jeanette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Bijkomen in Indonesië

Indonesie, starten in Bali....en dan?

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2017

Vastzitten in Ubud

14 Februari 2017

Thuis, weg van huis!

09 Februari 2017

Canggu
Eva

Actief sinds 14 Dec. 2016
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 97776

Voorgaande reizen:

21 Maart 2017 - 19 April 2017

Eindelijk Nepal

26 Februari 2017 - 18 Maart 2017

Vietnam van zuid naar noord

06 Februari 2017 - 26 Februari 2017

Bijkomen in Indonesië

09 Januari 2017 - 04 Februari 2017

Arhanta Yoga Course India

Landen bezocht: