Thuis, weg van huis! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Eva Zuiden - WaarBenJij.nu Thuis, weg van huis! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Eva Zuiden - WaarBenJij.nu

Thuis, weg van huis!

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

14 Februari 2017 | Indonesië, Ubud

Thuis, weg van huis

In Ubud heb ik het gevonden, het gevoel van een thuis. Wat een geweldige omgeving om in te vertoeven, te ervaren en geïnspireerd te raken. De stad is druk bezet met duizenden scooters in alle kleuren en maten, toeristen die van het ene restaurantje naar het andere hoppen, honderden gelukszoekers die zich onderdompelen in de wereld van yoga en meditatie, shopaholics die hier hun geld in de boetiekjes kunnen uitgeven.

Ondanks deze drukte en hectiek heerst er in Ubud een ontspannen, bijna hippieachtige sfeer. Zeker wanneer je hier wat langer verblijft en je voorbij alle gekte kunt kijken. Het is een plek waar je voor iedere ongezonde keuze een tiental gezonde alternatieven vindt. Zowel fysiek als mentaal. Zo ontsnap je hier de drukte vrij gemakkelijk, een kwartiertje wandelen vanaf mijn hostel en ik vind mezelf tussen de rijstvelden, of in een 'bos' vol aapjes terug. En in plaats van te gaan borrelen, drink ik liever een kombucha, een lassie of een golden milk in (bijv) SOMA, waar de bezoekers een muziekinstrument van de vloer pakken en samen beginnen te spelen en te zingen.

Het yoga aanbod is hier overweldigend, ik proef dan ook van verschillende scholen, stijlen en leraren. Tot dusver diep onder de indruk en ongelooflijk geïnspireerd om mijn eigen stijl te vinden. Ik ben nu een kleine week hier en ik kan me bijna niet voorstellen dat ik hier weer zal gaan vertrekken. Het hostel waar ik nu al een kleine week woon, sluit haar deuren morgen voor één dag en één nacht voor een grote schoonmaak, ik word dus uit mijn comfortzone gegooid en gedwongen om na te denken over: 'wat nu?'. Sowieso blijf ik nog even in Ubud, al is het alleen maar voor de workshop van James Mattingley, die gaat over 'masculine & feminine in yoga & life'.

Zojuist heb ik mijn wasgoed opgehaald en ontdekte daar een homestay die er wel leuk uitziet, misschien verblijf ik daar tijdens de nacht van de 15e op de 16e. Aanvankelijk dacht ik er over na om een luxe hotel te boeken voor 1 nacht, maar hoe meer ik er over nadenk hoe minder graag ik dat wil. Niet in de laatste plaats omdat ik niet ver wil slepen met mijn spullen en ik nu eenmaal in een goedkoper stukje van Ubud zit.

Ik heb er alle vertrouwen in dat er vandaag iets of iemand op mijn pad zal komen waardoor ik weer een fijn onderkomen vind. Wanneer de ene deur sluit, .......

  • 14 Februari 2017 - 07:00

    Sophie Gulickx:

    Ik ben benieuwd welke mooie deur opent!
    Wauw, het klinkt zo bijzonder.. Zo speciaal dat je een thuisgevoel gevonden hebt!
    Het is je gegund en dat gevoel komt misschien op andere mooie plekken ook :).

    Liefs!

  • 14 Februari 2017 - 15:44

    Monique Peltenburg :

    Ha Eva, heel fijn van en over je te horen! Heerlijk dat je het zo goed hebt in het mooie Ubud. India was zwaar voor je, maar....je bent geslaagd voor jouw yogatraining begreep ik. Heel fijn. Ik zit op het herstelpad, het gaat goed. Mijn wimpers en wenkbrauwen zijn terug, het haar ontwikkelt zich nog wat ondefinieerbaar. Ik blijf mijn co Dorine goed op orde houden, per fiets en mbv de fitness en warme support van de oofu- vrouwen. Lieve groeten, Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Bijkomen in Indonesië

Indonesie, starten in Bali....en dan?

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2017

Vastzitten in Ubud

14 Februari 2017

Thuis, weg van huis!

09 Februari 2017

Canggu
Eva

Actief sinds 14 Dec. 2016
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 97762

Voorgaande reizen:

21 Maart 2017 - 19 April 2017

Eindelijk Nepal

26 Februari 2017 - 18 Maart 2017

Vietnam van zuid naar noord

06 Februari 2017 - 26 Februari 2017

Bijkomen in Indonesië

09 Januari 2017 - 04 Februari 2017

Arhanta Yoga Course India

Landen bezocht: