Vastzitten in Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Eva Zuiden - WaarBenJij.nu Vastzitten in Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Eva Zuiden - WaarBenJij.nu

Vastzitten in Ubud

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

21 Februari 2017 | Indonesië, Ubud

Nog steeds in Ubud, en ik zal maar eerlijk zijn tegen mezelf....ik wil hier niet meer weg! Uiteraard staat er de 26ste een nieuw avontuur op me te wachten waar ik zin in heb, dus ik zal dit paradijsje verlaten om me hierin te wentelen. Vietnam met Suus, maar daarover tegen die tijd meer. Ubud is een plaats om naar terug te keren, ik heb het voor altijd in mijn hart gesloten.

Het hostel (en alle bedbugs) heb ik inmiddels alweer 5 dagen geleden achter me gelaten en ik vertoef nu alweer een kleine week samen met Joke in het secret garden guesthouse. Joke en ik delen een kamer samen, pakken zo nu en dan tegelijkertijd onze yogamat op om een les te volgen bij de yogabarn of bij radiantly alive, maar we laten elkaar ook vrij. Een goed partnerschap wil ik het noemen. En zoals dat hoort bij een goed partnerschap doe je extra je best voor elkaar op momenten die daar om vragen. Zo hebben we gister de verjaardag van Joke op gepaste wijze gevierd.
Joke begon met een les yoga, ik bleef achter om, in het diepste geheim, ons huisje te versieren. Geen slingers, maar met papier, merkstift en pleisters kom je een heel eind. Een kokosnoot ijsje met vers fruit i.p.v. verjaardagstaart, een massage in de rijstvelden, een verjaardagsmaaltje bij een (boven normaal budget) restaurant en als afsluiter nog biertjes bij 'ons' zwembad. Het was een blije dag.

Eigenlijk zijn alle dagen blije dagen hier in Ubud. En dat terwijl er behoorlijk wat in gang wordt gezet door alle yogalessen, workshops en de daarbij horende nieuwe inzichten en openbaringen. Vastzitten in Ubud heeft dus alleen een relatie tot het niet verlaten van het plaatsje, maar daar is alles wel mee gezegd. Ik ben volop in beweging, in alle opzichten, fysiek en mentaal. Niet altijd makkelijk en fijn om echt naar mezelf te kijken en te zien waarom ik bepaalde dingen wel of juist niet (meer) doe. Waarom ben ik bijvoorbeeld gestopt met dansen, met schrijven? Waarom was er van genieten, er in opgaan niet voldoende? Waarom moest het een doel hebben, waarom moest het perfect zijn wat ik deed? Hoe pak ik het weer op, zonder weer in valkuilen te stappen en hoe voorkom ik dat ik niet meer dingen die mij me zo goed laten voelen inlever...?

Mijn plan is om een plan te maken :)
Een stip op de horizon te zetten, waar wil ik over 5-10 jaar zijn. Waar woon ik, met wie, hoe ziet mijn leefomgeving er uit, wie wandelt er met regelmaat mijn leven binnen, wat doe ik qua werk, qua hobby, wat doe ik voor de maatschappij? Noem het een levensvisie, noem het een droom, een wens, of noem het nonsens of zweverig. Ik denk, nee ben er van overtuigd, dat het goed is om zo nu en dan te bedenken waar je nu staat, waar je blij van wordt en waar niet van en van waar je naartoe wilt. De weg naar de stip aan de horizon zal pieken en dalen hebben, dat realiseer ik me, maar dat is het leven.

Vandaag deed volgde ik een yoga dance les en ik voelde me zo ontzettend 'alive'!
Meer dans graag! In 'mijn' woonkamer, op blote voeten, met mijn ogen dicht, op heerlijke muziek. Zonder ergens voor te trainen, zonder doel, alleen maar 'flowen' met zachte kracht (zoals ze dat zo mooi uitdrukken hier in Ubud).

Tot snel, dan denk ik vanuit Vietnam, met Suus!

P.s. John T, als je dit leest: niet op je adresje (restaurant) in Kuta geweest. En....je had gelijk, ik zou hier jaren kunnen blijven! Maar niet deze keer!

P.s. Anneke S, als je dit leest: De zittende vooroverbuiging is nog altijd zo beperkt als toen ik je 'hem' liet zien, maar ik vind het niet langer erg. En als iemand er wat over te zeuren heeft laat ik ze gewoon mijn headstand zien :)

P.s. Sophie G, ik weet dat je dit leest! Bedankt voor al je lieve achtergelaten berichten!





  • 21 Februari 2017 - 20:44

    Sophie Gulickx:

    Zeker weten dat ik lees ja :).

    Mooi verhaal.. Steeds als ik je verhalen lees komen er een heleboel gedachtes en reacties bij me op.. Maar die krijg ik vervolgens niet verwoord in een openbaar postje. Ik leef helemaal met je mee in ieder geval, met alle ups en downs en moeilijke en blije dingen. Ubud klinkt echt geweldig.

    Stiekem hoop ik.. Ik hoop dat ik over 5-10 jaar nog af en toe je leven in en uit mag wandelen. Met wat voor reden dan ook :).

    Succes met afscheid nemen van Ubud. Gelukkig mooie nieuwe avonturen met fijne mensen in het vooruitzicht!

    Liefs!

  • 21 Februari 2017 - 20:54

    Hilly:

    Hallo blije Eva,

    Ja blije Eva, want dat is wat ik tussen de regels door vooral lees. Heerlijk om te lezen dat je zo ontzettend an het genieten bent en te doen wat je zo graag wilde.

    En het plan om een plan te maken......ik zou niet te veel plannen maken maar nu even alles te nemen zoals het komt, ik weet zeker dat dan het plan vanzelf op je pad komt. En misschien komt het plan pas aan het einde van je reis. Elke dag is nu een dag om te nemen, niet te veel vooruit kijken. En zoals je zelf zegt, kijk waar je nu staat, en ben trots op jezelf waar je nu staat!

    Dag lieve Eva.....misschien tot ....wie weet?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Bijkomen in Indonesië

Indonesie, starten in Bali....en dan?

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2017

Vastzitten in Ubud

14 Februari 2017

Thuis, weg van huis!

09 Februari 2017

Canggu
Eva

Actief sinds 14 Dec. 2016
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 97734

Voorgaande reizen:

21 Maart 2017 - 19 April 2017

Eindelijk Nepal

26 Februari 2017 - 18 Maart 2017

Vietnam van zuid naar noord

06 Februari 2017 - 26 Februari 2017

Bijkomen in Indonesië

09 Januari 2017 - 04 Februari 2017

Arhanta Yoga Course India

Landen bezocht: